BAİBÜ’LÜ BİLİM İNSANI ANTARTİKA’YA AYAK BASTI

.............................................

BAİBÜ’LÜ BİLİM İNSANI ANTARTİKA’YA AYAK BASTI
Paylaş
A-A+ Paylaş

Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Biyoloji Bölümü, Hidrobiyoloji Anabilim Dalı Öğretim üyesi Prof. Dr. Okan Külköylüoğlu’nun da aralarında bulunduğu Türk bilim insanları 6. Ulusal Antarktika Bilim Seferi kapsamında beyaz kıtaya ayak bastı. Ekip bir ay boyunca bölgede araştırma çalışmaları yürütecek.

Cumhurbaşkanlığı himayelerinde, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı uhdesinde, TÜBİTAK MAM Kutup Araştırmaları Enstitüsü koordinasyonunda gerçekleştirilen 6. Ulusal Antarktika Bilim Seferi'ne katılan ekip, Güney yarım kürede yerleşimin olduğu en son nokta konumundaki Puerto Williams'ta 7 günlük karantina süreci sonrası yaklaşık 2 saat süren bir uçak yolculuğuyla Antarktika'nın King George Adası'na geldi.

Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Biyoloji Bölümü, Hidrobiyoloji Anabilim Dalı Öğretim üyesi Prof. Dr. Okan Külköylüoğlu’nun da aralarında bulunduğu araştırmacılardan oluşan ekip, King George Adası açıklarında bulunan ve 30 gün boyunca çalışmalarını gerçekleştirecekleri  araştırma gemisine botlar ile geçiş yaptı. Proje kapsamında, dünyanın en önemli soğuk habitatlarından Antarktika'ya yapılacak TAE-6 bilimsel seferi kapsamında, sefer rotası üzerinden ve Horseshoe Adası'ndaki Türk Bilim Üssü çevresindeki göl, akarsu ve deniz gibi sucul alanlarda yaşayan omurgasız hayvanlar belirlenerek analizlerinin yapılması hedefleniyor.

Bilim seferine katılan Prof. Dr. Okan Külköylüoğlu "Merak ve sabırla beklediğimiz bir dönem sonunda King George Adası açıklarında Betanzos araştırma gemisindeyiz. Gemiye tecrübeli iki kişinin kullandığı botlar ile geçerken, sahilde doğal ortamda penguenleri görmek bize nerede olduğumuzu anımsattı. Daha ilk günden beri gemi mürettebatının sıcak ve yakın ilgilisi ile karşılaştık" dedi.

2 yorum yapılmış

  • VATANDA (4 yıl önce)
    AMAN HOCAM ORALARDA ÜŞÜTMEYESİN...AYILARA DİKKAT EDİN AMAN..
    0
    0
    Yanıtla
  • levent (4 yıl önce)
    Devletimiz bilimsel çalışmalar öncülüğünde o bölgede bizde varız diyor. Dünyanın tamamına yetecek enerji kaynaklarının bulunduğu bölgelede her güçlü ülke gibi bilim insanlarını oraya konuçlandıryor. İlerleyen çeyrek yüzyılda bu bölgelerin önemi dahada artacak...
    0
    0
    Yanıtla
İsim yazmalısınız
Doğru bir email yazmalısınız
Yorum yazmalısınız
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmayacaktır.